Kesäopiskelu mielessä?

Sinäkin voit löytää omasi kesän 2015 laajasta opintotarjonnasta:Mitä opiskelisin kesällä? Kuva: Wilma Hurskainen

• Tarjolla on satoja opintojaksoja. Monesta oppiaineesta voit suorittaa myös opintokokonaisuuden.
  • Opinnoissa on erilaisia opetusmuotoja: luentoja, kirjatenttejä, verkkotenttejä ja verkkokursseja.
  • Kesällä on myös uutuuksia sekä teemaluentosarjoja, joita ei järjestetä talvikaudella.

Ennakkotietolistaus lukuvuoden 2015–2016 opinnoista julkaistaan 1.4. Lisäksi uutuutena Avoimessa: Tilaa suoritustietosi sähköpostiisi!

Opinto-ohjelmat
WebOodi: Opinto-oppaat/Avoin yliopisto
Kesäesite (pdf, 568 kt, 24 sivua)
Kokeile uutta opetustarjontahakua!
Kesäopetuksen infotilaisuus 8.4.

Ilmoittautumiset kesäopintoihin kahdessa vaiheessa

Kesäopintoihin ilmoittaudutaan opinto-ohjelmissa opintojaksoittain. Mikäli haluat suorittaa opintokokonaisuuden, ilmoittaudu jokaiselle alajaksolle erikseen.

Ilmoittautumiset on jaettu kahteen osaan sen mukaan, alkavatko opinnot alku- vai loppukesästä. Kummassakin vaiheessa ilmoittautuminen tapahtuu oppiaineittain porrastetusti.

Ensimmäinen vaihe: ilmoittautuminen 11.5.–15.7. alkaviin opintoihin alkaa alla mainittuina päivinä klo 10

ti 14.4. Oikeustieteelliset, bio- ja ympäristötieteelliset, matemaattis-luonnontieteelliset ja muut opinnot
ke 15.4. Valtiotieteelliset ja humanistiset opinnot
to 16.4. Käyttäytymistieteelliset opinnot
pe 17.4. Kielet ja teologiset opinnot

Toinen vaihe: ilmoittautuminen 16.7.–29.8. alkaviin opintoihin alkaa alla mainittuina päivinä klo 10

ti 2.6. Valtiotieteelliset ja humanistiset opinnot
ke 3.6. Käyttäytymistieteelliset opinnot
to 4.6. Kielet ja teologiset opinnot
pe 5.6. Oikeustieteelliset, bio- ja ympäristötieteelliset, matemaattis-luonnontieteelliset ja muut opinnot

• Ilmoittaudu opintoihin opinto-ohjelman ilmoittautumislinkistä.
  • Opintoihin voi ilmoittautua niiden alkamiseen asti niin kauan kuin tilaa on. lmoittautumistilanteen näet opinto-ohjelman ilmoittautumislinkistä.
  • Opintojen hinta on 10 euroa/opintopiste ja se maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä verkkomaksuna.
  • Huom! Katso kesäyliopistoissa järjestettävien opintojen ilmoittautumisajat ja -käytännöt sekä maksutiedot opinto-ohjelmista.

Oletko Helsingin yliopiston perustutkinto-opiskelija?

• Ilmoittaudu opintoihin opinto-ohjelmasta yliopiston käyttäjätunnusta käyttäen.
  • Rastita ilmoittautumislomakkeeseen tieto läsnäolosta. Tieto tarkistetaan automaattisesti Oodista.
  • Kesän 2015 opetus on sinulle maksuton, jos olet ollut läsnäoleva kesää edeltävänä kevätlukukautena tai lukuvuotena.
  • Mahdolliset materiaalimaksut peritään myös sinulta.
  • Huom! Kesäyliopistoissa (mm. Helsingin seudun kesäyliopistossa) järjestettävät opinnot ovat maksullisia.
  • Muista perua ilmoittautuminen, mikäli et osallistukaan opetukseen.

Uutta Avoimessa: Tilaa suoritustietosi sähköpostiisi!

1.4.2015 alkaen on opiskelijoiden mahdollista tilata sähköpostiinsa ilmoitus suorituksensa kirjaamisesta Oodiin. Lisätietoa: