Väestötaloustiede – väestökysymyksiä taloustieteen näkökulmasta

• Orpolapsia Malawissa. Kuva: http://flickr.com/photos/khym54/533153330/ Mikä olisi optimaalinen lasten lukumäärä?
  • Miten väestönkasvu vaikuttaa taloudelliseen kasvuun?

Väestötaloustieteen kurssilla perehdyt väestöllisiin kysymyksiin taloustieteen näkökulmasta.

Erityisalueina tarkastelussa ovat kehitysmaiden väestöongelmat sekä ympäristökysymysten liittyminen väestönkasvuun. Soveltava osio tarkastelee mm. HIV:n taloudellisia taustoja ja seurauksia sekä eliniän kehitystä ja lapsikuolleisuutta, pienenevään väestömäärään liittyviä erityisongelmia sekä ilmansaasteiden kuolleisuusvaikutuksia.

Väestötaloustiede-kurssi (5 op) on osa taloustieteen opintoja. Se sopii valinnaiseksi kurssiksi sekä perus- että aineopintoihin. Edeltäviksi opinnoiksi suositellaan Taloustieteen perusteet -kurssia tai vastaavia tietoja taloustieteestä.

Opinnot alkavat 12.5., ja ilmoittautuminen opintoihin alkaa 8.4. klo 10.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmassa.

Taloustieteen esittely
Kysy taloustieteestä